Algemene Voorwaarden


Artikel 1. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en leveringen van Pedicure Heidi en op alle met Pedicure Heidi aangegane overeenkomsten voor zover van deze Algemene Voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Onder cliënt wordt verstaan elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Pedicure Heidi in een contractuele relatie van welke aard dan ook staat of komt te staan.
Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling dan wel het boeken van een behandeling houdt in dat de cliënt de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden accepteert.
Indien de cliënt verwijst naar zijn/haar voorwaarden, zijn die voorwaarden niet van toepassing tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk door Pedicure Heidi is ingestemd.
Van het in deze Algemene Voorwaarden bepaalde kan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen en in welk geval de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden onverkort van kracht blijven.
Pedicure Heidi behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
Pedicure Heidi is bevoegd gebruik te maken van tussenpersonen en andere derden bij de uitvoering van een overeenkomst met de cliënt. Deze Algemene Voorwaarden zijn in dat geval eveneens onverkort van toepassing.

Artikel 2. Inspanningen
Pedicure Heidi zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Pedicure Heidi zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

Artikel 3. Het boeken van een behandeling en annuleringsvoorwaarden

3.1 Het boeken van een behandeling
Behandelingen geschieden uitsluitend op afspraak.

3.2 Annulering door cliënt
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Pedicure Heidi melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Pedicure Heidi het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen.

3.3 Annulering door Pedicure Heidi
Pedicure Heidi moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, voorafgaande aan de afspraak, aan de cliënt melden.

3.4 Tijdig aanwezig zijn voor de behandeling
De cliënt dient tijdig voor aanvang van de besproken behandeling aanwezig te zijn in de salon.
Indien de cliënt later dan de afgesproken tijd in de salon arriveert, mag Pedicure Heidi de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Indien cliënt meer dan dertig minuten later dan de afgesproken tijd arriveert in de salon kan Pedicure Heidi de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.

3.5 Overmacht
Beide partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van de onder leden 3.2 t/m 3.4 genoemde voorwaarden indien men daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Pedicure Heidi of cliënt geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Pedicure Heidi of cliënt niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

Artikel 4. Betaling
Pedicure Heidi vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de salon en de website www.pedicure-heidi.nl Daarnaast zijn actuele prijslijsten opvraagbaar bij Pedicure Heidi.
De vermelde prijzen zijn in euro’s en inclusief btw.
Pedicure Heidi behoudt zich het recht voor prijswijzigingen door te voeren indien zij dit nodig acht. Prijswijzigingen worden minimaal 30 dagen voor invoering kenbaar gemaakt in de salon en op de website www.pedicure-heidi.nl Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen (contant of per bank).

Artikel 5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Pedicure Heidi vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Pedicure Heidi aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
Pedicure Heidi neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Pedicure Heidi behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Pedicure Heidi zal gegevens van de cliënt niet aan derden verstrekken zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

Artikel 6. Geheimhouding
Pedicure Heidi is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Pedicure Heidi verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Artikel 7. Aansprakelijkheid
Pedicure Heidi is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Pedicure Heidi is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Pedicure Heidi is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.

Artikel 8. Garantie
Pedicure Heidi geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de behandeling en de gebruikte producten. Deze garantie vervalt indien:
– De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
– De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of de aanwijzingen van Pedicure Heidi heeft gebruikt.

Artikel 9. Beschadiging & diefstal
Pedicure Heidi heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Pedicure Heidi meldt diefstal altijd bij de politie.

Artikel 10. Klachten
Het verdient sterk de aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken daarvan bij voorkeur telefonisch bij Pedicure Heidi te melden.
Pedicure Heidi dient klachten afdoende te onderzoeken. Pedicure Heidi zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn, tenzij zulks in verband met de omstandigheden in redelijkheid niet kan worden gevergd.
Als de klacht niet in onderling overleg naar tevredenheid kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Klachtenfunctionaris van branchevereniging ProVoet. Pedicure Heidi verstrekt in dat geval informatie over de Klachtenfunctionaris aan de cliënt.

Artikel 11. Geschillenregeling
Geschillen tussen cliënt en Pedicure Heidi over totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door de cliënt als door Pedicure Heidi aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl).
Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de cliënt zijn klacht eerst bij Pedicure Heidi heeft ingediend.
Nadat de klacht bij Pedicure Heidi is ingediend, moet het geschil uiterlijk drie maanden na het ontstaan daarvan bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
Wanneer de cliënt een geschil aanhangig maakt bij de geschillencommissie, is Pedicure Heidi aan deze keuze gebonden. Indien Pedicure Heidi een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet zij de cliënt vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Pedicure Heidi dient daarbij aan te kondigen dat zij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.

Artikel 12. Behoorlijk gedrag
De cliënt dient zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Pedicure Heidi het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.

Artikel 13. Recht
Op elke overeenkomst tussen Pedicure Heidi en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.